You are currently viewing הולך וגובר העניין בפיתוח עסקים קטנים

הולך וגובר העניין בפיתוח עסקים קטנים

נתח גדל והולך של בעלי העניין בקהילות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית (LMI) ברחבי הרובע השמיני הפדרלי דיווחו על ביקוש גובר לשירותי פיתוח לעסקים קטנים, על פי סקר תחזית פיתוח קהילה לשנת 2019.

 

הסקר שנערך על ידי בנק הפדרל ריזרב של סנט לואיס שאל על מגמות המשפיעות על קהילות ה-LMI באזור. (חשוב לציין כי תגובות הסקר נאספו בין התאריכים 29 באוקטובר ועד 9 בדצמבר 2019, לפני ש-COVID-19 נעשה נפוץ).

 

בסקר, 49.2% מבעלי העניין בקהילה אמרו כי גובר הביקוש של אנשים ומשקי בית ב-LMI לשירותי פיתוח עסקים קטנים שמציעים בעלי העניין הללו, בעוד 34.4% דיווחו כי הביקוש נשאר זהה.

 

בסקר שנערך בשנת 2017, 38.2% דיווחו על ביקוש גבוה יותר לשירותים כאלה, ו-52.8% דיווחו שאין שינוי ברמת הביקוש.

 

בינתיים, 39.3% מבעלי העניין בשנת 2019 דיווחו על יכולת הולכת וגוברת של ארגוניהם לספק שירותים עסקיים קטנים אלה, ו-45.9% אמרו כי יכולתם נותרה על כנה.

 

סוג העסקים

מבחינת העסקים הקטנים העיקריים שפרטי LMI ומשקי בית דיווחו שהם רוצים לפתוח:

 

31.9% דיווחו על שירותי מזון כעסק הקטן העיקרי

30.2% דיווחו על קמעונאות

13.8% דיווחו על בנייה ועסקאות

 

בינתיים, מוסדות פיננסיים מסורתיים (28.4%) ומשפחה וחברים (25.9%) היו מקורות ההון הגדולים ביותר לפתיחת עסקים קטנים, ואחריהם מוסדות פיננסיים לפיתוח קהילתי / ארגוני מיקרו (19.8%) וכרטיסי אשראי (9.5%).

 

רק 2.6% דיווחו על הלוואות מקוונות ו-1.7% דיווחו על מימון המונים כמקור ההון הגדול ביותר לפתיחת עסקים חדשים. אף על פי שהן עדיין נמוכות, המניות הללו גדלו לעומת 0.7% שדווחו על כל מקור מימון לפני שנתיים.

 

לבסוף, בסקר 2019 נשאלו הנסקרים גם על סוג המאמצים השיווקיים שבהם עסקים קטנים בקהילות LMI משתמשים כדי ליידע ולבנות תמיכה לעסקים הקטנים שלהם:

 

60.5% דיווחו על מדיה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר)

16.7% דיווחו על "מפה לאוזן"

7% דיווחו על עיתון

7% דיווחו על אתר