You are currently viewing כיצד בוחרים בגודל המתאים של מדחס אוויר תעשייתי?

כיצד בוחרים בגודל המתאים של מדחס אוויר תעשייתי?

שינוי גודל של מדחס אוויר חדש יכול להיות משימה קשה. זה דורש ידע מעמיק של הלחץ והזרימה הדרושים ליישום, הבנה מוצקה של תדירות ביצוע העבודות וכמה עבודות מבוצעות בבת אחת, ויכולת לתכנן שינויים עתידיים ביישום או בצרכים עסקיים עתידיים. זה עשוי להיראות כמו כמות משמעותית של עבודה; עם זאת, היתרונות של בחירה בגודל הנכון של המדחס שלכם הם מגוונים וכוללים שיפור הפרודוקטיביות של העסק, הקטנת חוסר היעילות של חדר המדחסים הקיים ושיפור הרווחים.

 

זכרו שגודל המדחס שלכם אינו אומר בהכרח מה הגודל הפיזי של המדחס. במקום זאת, רעיון זה מתייחס לכך שמערכת האוויר הדחוס שלכם מתאימה לספק את האוויר הדרושים לייצור על פני כל פרופיל הביקוש לאוויר הדחוס בשיא היעילות. טכנולוגיות מדחסים חדשות רבות כיום הן חסכוניות להפליא באנרגיה ויכולות לספק את הזרימה והלחץ האידיאליים בחבילת מדחס קטנה יותר.

 

רגע, – איך אני יודע אם המדחס התעשייתי הנוכחי שלי הוא בגודל הנכון?

 

ראשית, הבה נתייחס למערכת מדחס האוויר הנוכחית שלכם. האם אתם יודעים אם המדחס הנוכחי בגודל נכון, או שהוא קטן או גדול מדי? כדי לעזור לכם לקבוע זאת, אנו מדגישים כמה סימנים נפוצים המצביעים על כך שהמדחס שלכם עשוי להיות קטן או גדול מדי עבור היישום/ים שהוא מפעיל:

 

  • מדחס קטן מדי. אם המדחס שלכם קטן, סביר להניח שהוא פועל כל הזמן! זכרו כי זה יכול להיות קצת קשה להבחנה עם מדחסים סיבוביים, שכן הם אמורים לפעול כמעט 24/7. עם זאת, ניתן לשים לב לכך מיד עם מדחסי בוכנה, מכיוון שהם אינם מיועדים לפעול באופן תדיר זה. לכן, אם אתם חווים נפילות לחץ וחוסר יכולת להשלים משימה בגלל היעדר אספקת אוויר דחוס, רוב הסיכויים שמדחס קטן מדי הוא הבעיה.

 

  • מדחס גדול מדי. האם המדחס שלכם עוצר ומתניע כל הזמן (מה שידוע כטעינה ופריקה)? יכול להיות שהוא גדול מדי! זה אומר שהמדחס שלכם יתניע, יענה מיד על הביקוש ואז יפסיק; לאחר מכן הוא מבין שהביקוש קיים ויתחיל שוב. זה יוביל לחשבונות אנרגיה עצומים, הנגרמים בעיקר מהעלייה באנרגיה שנוצרת כאשר המדחס מופעל. מחזור ההתחלה/עצירה המוגזם עלול לגרום גם לשחיקה של המנוע, לבעיות מכניות עתידיות ולכשל פוטנציאלי של המדחס.

 

כיצד אוכל לבחור בגודל הנכון של מערכת מדחס תעשייתי חדשה?

 

יש כמה צעדים עיקריים שצריך לנקוט כדי להתאים את הגודל המתאים של מדחס אוויר תעשייתי חדש:

 

  • דעו מה הזרימה שלכם (CFM). ה-CFM, או קצב הזרימה של המדחס שלכם, תלוי ביישום, מה שאומר שהבנה טובה של פרופיל הביקוש של המפעל שלכם היא קריטית לגודל המדחס ולחשיפת הזדמנויות פוטנציאליות ליעילות אנרגטית. אם אתם מנסים לקבוע את דרישות הזרימה למפעל חדש, הקפידו לקבל דרישות זרימה מדויקות עבור כל הציוד והערכות למחזור העבודה של אותו ציוד. עבור פעולה קיימת, אנו ממליצים לפנות למומחה אוויר דחוס כדי לסייע בחישוב זה. המומחה שלכם יכול גם להדריך אתכם בתכנון להתרחבות עתידית ולוודא שזרימת האוויר והאיכות מתאימות ליישומים שלכם.

 

  • דעו מה הלחץ שלכם (PSI). הלחץ נמדד ב-PSI, או פאונד לאינץ' רבוע, ומתייחס לכמות הלחץ הנדרשת על ידי הכלים/הציוד המשמשים את היישום שלכם. זה בדרך כלל בין 90 ל-100 PSI אבל יכול להיות גם גבוה יותר או נמוך יותר. למרות שאולי תרצו להוסיף מעט "ריפוד" ללחץ הזה כדי שהמכונה החדשה שלכם תוכל להתמודד עם כל הדרישות הנוספות שעלולות להגיע אליה, היזהרו מהגברת הלחץ מעבר למה שהוא הכרחי. לחץ מוגבר פירושו הוצאות חשמל מוגדלות ובזבוז כסף עקב שימושים לא מוסדרים.

 

  • בדקו את המתח והפאזה שלכם. המדחס התעשייתי שלכם ידרוש מקור אנרגיה מספיק כדי לפעול, לכן הכרת המתח והפאזה הזמינים של "הבית" החדש של המדחס שלכם (בין אם הוא נמצא בתוך בניין או בחוץ) היא חיונית. אם אינכם בטוחים, התייעצו עם חשמלאי. הוא יוכל לומר לכם אם אספקת החשמל היא חד פאזי או תלת פאזי, כמו גם המתח.

 

אחד ממקומות ההתחלה הטובים ביותר לקביעת מפרט מדחס חדש הוא על ידי ביצוע ביקורת אוויר דחוס. הכרת הביקוש לאוויר הדחוס של המערכת שלכם, ובהמשך הקביעה כיצד לספק את הכמות הנכונה של אוויר דחוס בעלות הנמוכה ביותר, תעזור לכם להימנע מבחירת מדחס שהוא קטן או גדול מדי עבור העבודה שהוא צריך להשלים.