מולאן: דיסני מחזיר את עוצמת הנוסטלגיה בתקופת הקורונה

מולאן: דיסני מחזיר את עוצמת הנוסטלגיה בתקופת הקורונה

מאז שהיא זוכרת את עצמה אמילי טלבוט הייתה מעריצה מסיבית של דיסני.

 

"קיבלתי את השמלות לחג המולד, שיחקתי, והייתי צריכה ללכת לפארקים עם המשפחה שלי", היא אומרת לרדיו 1 Newsbeat.

 

"פשוט גדלתי בבית אינטנסיבי יותר ויותר של דיסני, אני מניחה – כנראה מונע על ידי ואחותי, כי פשוט אהבנו גם את הסיפורים ואת המוזיקה."

 

התחפושת של אמילי הייתה בל מביוטי והחיה.

 

"לבל היה שיער חום, כמוני, והיא אהבה לקרוא – וזה בעצם אני. יכולתי לראות את עצמי בדמות".

 

כאשר המהדורה המחודשת של היפה והחיה יצאה בשנת 2017, בכיכובה של אמה ווטסון, אמילי הייתה מאושרת.

 

"סיבה גדולה מדוע זו עדיין הגרסה המחודשת ביותר של האקשן החי שלי היא הנוסטלגיה שמשחקת בה," היא אומרת.

 

בשבילה. הערעור הוא "הרעיון לחזור שוב לילדותך – אך באופן מחדש".

 

דיסני פלוס הושק במרץ והעניק לנו גישה לפי דרישה לכל הקלאסיקות הוותיקות.

 

ובמהלך החודשים הראשונים של הנעילה, הכל התבונן אמילי.

 

"זה היה מאוד מנחם באותה תקופה מאוד מפחידה שיש פשוט מועדפים ישנים לחזור אליהם ולחיות מחדש", היא אומרת.

 

היא הלכה ישר ל"אלה שהכי מנחמים, כמו פסי הקול המרכזיים משנות ה -90 שאהבתי. "

 

את התחושה הזו – של נוחות, לאבד את עצמך בעולם אחר, לחזור אחורה בזמן – קשה לנצח, במיוחד בתקופות סוערות כל כך.

 

זה משהו שדיסני הוא טוב במיוחד ליצור. אך האם זה אומר שאפשר לנצל את התחושה גם כן?

 

נוסטלגיה בזמן הקורונה

"נוסטלגיה מוגדרת בדרך כלל כחיבה רגשית או עגומה לעבר", אומר ד"ר וויננד ואן טילבורג, מרצה לפסיכולוגיה ומומחה לנוסטלגיה באוניברסיטת אסקס.

 

"עם הגרסה המחודשת של חלק מהסרטים הללו, ייתכן שהם מנצלים את תחושות הנוסטלגיה בעבר וגורמים לנו לזכור לטובה את אותם אירועי עבר."

 

הוא מוסיף כי זה "בסך הכל נחווה על ידי אנשים כרגש קצת חיובי, מריר."

 

זה יכול להיות שימושי גם בתקופות לא ברורות וקשות.

 

"מחקרים מראים שנוסטלגיה יעילה למדי במאבק בבדידות, שעמום ועצב. וכל אלה חוויות שלא נוצרו באופן בלתי סביר במהלך הנעילה."

 

חלק מהסיבה לכך שנוסטלגיה יכולה להיות שימושית, לדבריו, היא משום שהיא "מכילה אלמנטים חברתיים חזקים".

 

זה יכול לעזור לנו להרגיש יותר מחוברים לאחרים שחווים את אותן חוויות משותפות.

 

משחק המספרים

מולאן הוא סיפורו המחודש של דיסני על סרט האנימציה משנת 1998, שהתבסס על האגדה הסינית בלדת מולאן.

 

שחרורו – עיכוב של כמה חודשים ובדיסני פלוס ולא בקולנוע בגלל נגיף העטרה – יורד מאחור של שלוש מהפכות של דיסני בשנה שעברה: מלך האריות, אלאדין ודמבו.

 

סינדרלה החלה את המלאכה האחרונה של עבודות "דמויות מחדש" בשנת 2015, ואחריה ספר הג'ונגל (2016) ו- Beauty and the Beast (2017).

 

עם שש שש המחזורים האחרונים גרפו סכום כולל של 5.8 מיליארד דולר (4.4 מיליארד ליש"ט) בקופות, ברור שיש תיאבון עצום שילדותנו תקבל את הטיפול בשידור חי.

 

לפני וירוס הנגיף, דיסני תמך בבירור בסרט בכדי להרוויח כסף – לאחר שהוציא סכום של 200 מיליון דולר (160 מיליון ליש"ט) על הכנתו.

 

אבל בענף הנשלט על ידי סרטי המשך וזיכיונות גדולים, האם הקהל צריך לבקש סיפורים מקוריים יותר?