You are currently viewing מדריך פנימי לרהיטים ולתעשיית ריהוט הבית

מדריך פנימי לרהיטים ולתעשיית ריהוט הבית

מדוע העור בספה שלי מתקלף?

 

ברוך הבא לעולם הנפלא של "עור מזויף". אם ספת ה"עור" שלך מתקלפת, אין לך עור אמיתי שעשוי מעורות של בעלי חיים.

 

מה שיש לך זה "עור מזויף". זהו חומר נחות שהוא אחד המקורות הגדולים ביותר לתלונות של רוכשי רהיטים.

 

עור אמיתי הוא יקר, ואם מטפלים בו הוא מחזיק זמן רב מאוד. הוא לא מתקלף.

 

עור 100% סינתטי הוא זול. הוא עמיד מאוד בפני כתמים. הוא לא מתקלף והוא נראה ומרגיש טוב או טוב יותר מעורות מזויפים.

 

עור מזויף מיוצר בדרך כלל עם עור "אמיתי" של 10% עד 20%. הבעיה היא שעור "אמיתי" זה מורכב משאריות של שאריות.

 

השאריות מורמות מהרצפה, נחתכות לחלקיקים זעירים ומעורבבות עם כימיקלים דביקים. לאחר מכן, עור מזויף זה משמש כגיבוי לוויניל או לסוג אחר של בד דמוי עור (סינתטי).

 

כל מה שאתם רואים ונוגעים בו הוא עור מזויף הוא סינתטי. כל העור האמיתי המעובד מאוד נמצא מתחת כגיבוי כך שאי אפשר לראות או לגעת בו.

 

חלקיקי עור חתוכים הם חומר גיבוי נוראי.

 

הבעיה היא מורכבת מכיוון שגיבוי "עור" עבה יותר (ויקר יותר) מגיבוי רגיל.

 

כדי לפצות, חומר הפנים הסינתטי לרוב הוא דק יותר ממה שרגילים להשתמש בגיבוי בד ארוג זול יותר (וחזק יותר).

 

גיבוי עור דחוס אינו נושם והוא נוטה להתקלף. לפעמים זה קורה לאחר פרק זמן קצר מאוד.

 

אין זה יוצא דופן לקרוא ביקורות שליליות על התקלפות של עור מעורב בפחות משנה.

 

יש רק סיבה אחת להשתמש בעור חתוך כחומר גיבוי: כדי להטעות אנשים ולגרום להם לחשוב שהם רוכשים עור "אמיתי" במחירים מוזלים.

 

קמעונאים בדרך כלל לא יעשו שום דבר בשבילכם אם העור שלכם מזויף.

 

אל תצפו שסוג זה של בעיה יכוסה על ידי האחריות שלכם או על ידי כל אחריות מורחבת שרכשתם.

 

נראה שההדפס המודגש בראש האחריות מכסה פגמי בדים במהלך 12 החודשים הראשונים או יותר.

 

בהמשך יופיע הדפסה קטנה יותר שאומרת כי האחריות אינה כוללת בעיות שקשורות לבדים.

 

בשלב זה, כל מה שאתם יכולים לעשות זה לתבוע את הקמעונאי. ישנן תביעות רבות שנמצאות כעת בשלב הדיונים על עורות מזויפים שהחלו להתקלף לאחר פרק זמן קצר.

 

יש ראיון עם מנכ"ל רשת רהיטים גדולה (ובעלת מוניטין רב). בראיון הוא עונה לשאלות בנוגע לתלונות של לקוחות על עור מזויף.

 

בשלב מסוים נשאל המנכ"ל אם הלקוחות אשמים בהתייחסות לא נכונה לספות העור שלהם. הוא עונה, "אני לא אומר שהם עשו משהו לא בסדר, מה שאני אומר זה שהעור הזה עדין."

 

רוב הצרכנים רוכשים רהיטי עור מכיוון שהם חושבים שהם יהיו עמידים במיוחד. אני יכול להבטיח שאף אחד מאנשי המכירות לא אמר ללקוחות שלהם שעור מזויף הוא חומר "עדין".

 

הערה חשובה נוספת הועלתה גם בראיון זה: אחריות מורחבת שלדעת הלקוחות מגנה עליהם בכל מצב. אחריות מורחבת עשויה אף לפסול את אחריות היצרן או הקמעונאי.

 

לקוח צהיר כי הוא "שילם תוספת עבור אחריות מורחבת". מאוחר יותר נודע לו כי "האחריות אינה מכסה עור מזויף".