You are currently viewing מביקיני פרווה ועד ביקיני מחרוזת

מביקיני פרווה ועד ביקיני מחרוזת

בטח יש לך חבורה של ביקיני בארון שלך, מוכנים ללבישה העונה, אבל האם אתה יודע מאיפה בעצם הגיע החלק האייקוני? מסגנונות וצלליות ועד פלטות צבעים והדפסים, הלבוש מתחת למים עשה כברת דרך. יש לנו את התחתון בשבילך!

 

עובדה מעט ידועה היא שהביקיני מתוארך למעשה להיסטוריה העתיקה. חפצים המתוארכים לשנת 1400 לפני הספירה מיוון העתיקה מתארים נשים יווניות מדהימות לבושות בתלבושות שני חלקים במהלך אירועי ספורט. למרות מקורותיו, הביקיני נחשב לטאבו ולא מתאים לחברה במשך הזמן הארוך ביותר.

 

למזלנו הגברות, בשנת 1946, לואי רארד, מהנדס צרפתי מפורסם, יחד עם ז'אק היים, מעצב קוטור מצרפת, הציגו קונספט ייחודי שהיה קטן יותר מבגד הים הקטן בעולם ואכן, זה היה בזמנו! הם קראו לזה האטום שזה בצרפתית אטום כמה מתאים! בתחילה, חופים רבים באירופה ובמקומות אחרים בעולם ניסו לקרוא לאסור על ביקיני, אך לאחר שקיבלו אלפי מכתבי מעריצים מנשים נרגשות, פתח ררארד בקמפיין שהציע שזה לא ביקיני אמיתי אלא אם כן ניתן למשוך אותו. דרך טבעת נישואין. נחש מה? הרוב ניצח והביקיני הפך לנורמה בשנים הבאות.

 

אז איך נוצר השם, אתם שואלים? התלבושת נבדקה שוב ושוב במקום שנקרא ביקיני אטול באיי מרשל והשם בסופו של דבר דבק עד היום. אתה לא שומע אותנו מתלוננים!

 

הפופולריות גברה כאשר ברידג'ט בארדו, השחקנית היפהפייה של פעם, פרסה את הדברים שלה בשני חלקים פרחוניים בפסטיבל קאן כבר בשנת 1953. עד מהרה הם הפכו לחלק בלתי נפרד מתרבות הפופ, כאשר בריאן היילנד המוכשר הוציא את הסרט שלו. שיר סופר קליט בשם Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini בשנת 1960. בדיוק ככה, כולם חטפו את הביקיני האהובים שלנו כאילו היו עוגות חמות!

 

סגנונות רבים ומגוונים היו במגמה בשלב זה או אחר. אחרי המספר של בריאן היילנד, צהוב היה צבע השנה וכל גברת הייתה צריכה להיות בעלת שני חלקים משלה בגוון שטוף השמש הזה. ביקיני פרווה היו פופולריים בסוף שנות ה-60 לזמן קצר, עד שהשכל הישר גבר והגברות הבינו עד כמה חליפת דוב לא מעשית יכולה להיות על החוף. וריאציית המיתרים הגיעה בשנות ה-80 והיום, ביקיני מחרוזת הם אחת הקטגוריות הפופולריות ביותר בבגדי ים.

 

בפעם הבאה שתוציאי את הביקיני האהוב עליך, זכרי מאיפה הוא הגיע ולבשי אותו בגאווה!