You are currently viewing אליפות ארה"ב הפתוחה 2020: קרולינה פליסקובה מפסידה, נעמי אוסקה מתקדמת

אליפות ארה"ב הפתוחה 2020: קרולינה פליסקובה מפסידה, נעמי אוסקה מתקדמת

אליפות ארה"ב הפתוחה 2020

מקום: Flushing Meadows, ניו יורק.

תאריכים: 31 באוגוסט-13 בספטמבר

שידורים: BBC Radio 5 Live Sports Extra, BBC Sounds, אתר ה- BBC Sport והאפליקציה.

הטניסאית המובילה קרולינה פליסקובה הודחה מהאליפות הפתוחה בארה"ב כבר בסיבוב השני עם תבוסה קשה מול קרוליין גרסיה הצרפתייה.

 

פליסקובה, סגנית אלופת 2016, הפסידה 6-1 7-6 (7-2) למקום ה-50 בעולם.

 

פליסקובה הצ'כית שמדורגת שלישית בעולם הייתה השחקנית שדורגה כאן הכי גבוה בהיעדר אשלי ברטי האוסטרלית וסימונה האלפ הרומנייה.

 

בינתיים, טניסאיות אחרות שנפלו היו אלנה ריבקינה (11), מרקטה וונדרוסובה (12) ואליסון ריסק (13).

 

אבל היו ניצחונות למדורגת רביעית נעמי אוסקה, מדורגת שישית פטרה קוויטובה, מדורגת שמינית פטרה מרטיץ', והאסטונית המדורגת במקום ה-14 אנט קונטאוויט.

 

'אני לא רובוט' – פליסקובה

שש מעשר השחקניות המובילות בעולם כבר נעדרו מהטורניר על רקע מגיפת הקורונה. עקב כך, היציאה של פליסקובה עשויה לשפר עוד יותר את סיכוייה של סרינה וויליאמס לזכייה ה-24 שלה בגראנד סלאם.

 

פליסקובה ניצחה רק פעם אחת בהופעה גרועה במערכה הראשונה ונפלה בתחילת השנייה. היא ניפצה את המחבט שלה בתסכול לפני ששיפרה את הרמה שלה כדי לקחת שתי נקודות משחק.

 

עם זאת, היא לא הצליחה להמיר אותן לניצחון, וגרסיה המשיכה לקחת את המשחק לשובר שוויון, שבו היא שלטה.

 

"חשבתי שהיא שיחקה טניס נהדר במערכה הראשונה," אמרה פליסקובה. "היא פשוט שיחקה סופר אגרסיבי, הלכה על החבטות החזקות שלה. אולי לא שיחקתי במיטבי, אבל ככה זה לפעמים. אני לא רובוט, כך שאני לא יכולה לשחק מדהים כל יום."

 

גרסיה, שזכתה כבר בשבעה תארים, תתמודד בסיבוב הבא עם המדורגת 41 בעולם, האמריקאית ג'ניפר בריידי.

 

'אני מרגישה שכדאי שאשתמש בפלטפורמה שלי' – אוסקה

אוסקה, שניצחה את וויליאמס באליפות ארה"ב הפתוחה בשנת 2018, אמרה שהיא "לחוצה" בגלל הפציעה בשריר הירך ותוהה אם היא תקשה על התקדמותה לפני תחילת הטורניר.

 

כששיחקה עם רצועות כבדות על הירך השמאלית שלה, היא כלל לא נראתה מאוימת על ידי קמילה ג'ורג'י האיטלקייה והשיגה ניצחון של 6-1 6-2 תוך 69 דקות.

 

אוסקה עומדת בפני מבחן מאתגר עוד פחות בסיבוב השלישי, כשהיא משחקת נגד מספר 137 העולמית האוקראינית מרתה קוסטיוק.

 

הצעירה בת ה-22 הביאה עימה שבע מסכות פנים לטורניר כדי להדגיש את העוול הגזעני שנעשה בארה"ב, שכל אחת מהן נושאת את שמו של אפרו-אמריקאי שמת עקב אלימות משטרתית.

 

ביום שני הייתה זו ברונה טיילור, שנורתה באורח אנוש על ידי המשטרה במרץ, וביום רביעי היה זה אליהו מקליין, שמת לאחר שנחנק והוזרק לו קטמין בשנת 2019.

 

"טניס – אנשים צופים בו בכל רחבי העולם," אמרה אוסקה. "דברים שאנחנו חושבים שהם שמות נפוצים אינם נפוצים מעבר לים. אני רק רוצה שאנשים יהיו בעלי ידע רב יותר. אני מרגישה שהפלטפורמה שיש לי כרגע היא דבר שהייתי לוקחת כמובן מאליו ואני מרגישה שאני צריכה להשתמש בה למשהו חיובי."

 

קוויטובה וקרבר הצליחו לעלות, מדורגות אחרות נפלו

פעמיים אלופת הגראנד סלאם קוויטובה חזרה מנפילה במערכה הראשונה והצילה נקודת סט כדי לנצח את קתרינה קוזלובה האוקראינית 7-6 (7-3) 6-2.

 

האלופה לשעבר אנג'ליק קרבר עברה גם היא משחק קשה, וניצחה 6-3 7-6 (8-6) מול אנה-לנה פרידסאם הגרמנייה.

 

אבל בת ארצה הצ'כית של קוויטובה, וונדרוסובה – סגנית אלופת צרפת הפתוחה 2019 – הפסידה 6-1 6-2 לאליאקסנדרה ססנוביץ' הבלארוסית.